Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 2 van 2: 12
|
Internet en TV uitzending terugkijken blijven hangen
|
|
Dutch Viking |
Geplaatst op 06 January 2021, 16:39
|
Activiteit » Hardenberg » 7772LL » Internet TV Bellen » Fritz!Box 5490 + Fritz! 3000 ( » Canal Digitaal » Amino Aria 7 (2x) Berichten: 54 Lid sinds: 10 Jul 2017 |
Bij mij is het wel wat ingewikkelder. Wij wonen in een appartement, begane grond, met nog 4 woonlagen boven ons, en 1 zo'n 'stapel' naast de onze. De woonkamer is aan de buitenkant gesitueerd, de meterkast bevindt zich op de overloop. Veel muren zijn hier van vele cm dik gewapend beton. Ik moet de modem/router dus wel in de kamer hebben. Gelukkig is de afstand tussen de NTU en de Fritz!Box niet kritisch. De Fritz (5490) staat dus in de woonkamer. LAN1 is de binnenkomer van de NTU. LAN2 gaat naar een switch, met daarop de iMac, de TV (internetgedeelte!), de DVD-speler, en de receiver. LAN3 gaat naar de tweede switch in de woonkamer, met aansluitingen voor de TV-ontvanger en de Apple TV - en een lijn naar de slaapkamer, daar staat een Fritz!3000 in mesh, van daaruit een verbinding met een switch, van waaruit de TV-ontvanger, de TV zelf, een Apple TV en een klokradio met internet worden bediend. De 'grote' printer werkt via wifi. Nogmaals, op deze wijze loopt het prima. Overigens de receiver is een A/V-geval, die het geluid verzorgt van alle apparatuur, en via HDMI het beeldsignaal naar de TV stuurt. Dat levert een mooie combinatie op van beeld en geluid! De internetaansluitingen gebruik ik voor het updaten, indien nodig, van de firmware. Freedom per 1-12-2020
|
|
|
sciurius |
Geplaatst op 07 January 2021, 07:25
|
Activiteit » Internet TV Bellen Berichten: 97 Lid sinds: 26 Apr 2019 |
Quote LAN1 is de binnenkomer van de NTU Heeft de 5490 geen WAN poort? |
|
|
Dutch Viking |
Geplaatst op 07 January 2021, 11:12
|
Activiteit » Hardenberg » 7772LL » Internet TV Bellen » Fritz!Box 5490 + Fritz! 3000 ( » Canal Digitaal » Amino Aria 7 (2x) Berichten: 54 Lid sinds: 10 Jul 2017 |
Beste Sciurius, Neen, de 5490 heeft, net zo min als mijn vorige onder XS4ALL trouwens, geen WAN-poort. Dat hoeft ook niet. Zoals AVM zelf aangeeft, LAN1 kan gebruikt worden als WAN-poort. Dan offer je wel een poort op, maar vanwege het gebruik van switches is dat voor mij geen bezwaar. De 7490 is overigens een DSL-modem (kreeg ik dus bij een glasvezelabo!), de 5490 een glasvezelmodem. Maar omdat ik een externe mediaconverter (NTU) gebruik, zoals vermeld in mijn vorige stukje, heb ik LAN1 nodig voor de verbinding. Freedom per 1-12-2020
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en TV uitzending terugkijken blijven hangen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Internet abonnement opslagruimte | Algemeen | : 5 | 21 Aug 2020 |
Routed subnet als aanvullende internet dienst | Freedom Glasvezel diensten | : 3 | 13 Jul 2020 |
Probleem met internet toegang voor oude tablets | Fritzbox | : 4 | 29 Dec 2019 |
Blog XS4ALL over XS4ALL, KPN en Freedom Internet: alternatieve antwoorden | Algemeen | : 2 | 20 Nov 2019 |
Programma's terugkijken | Algemeen | : 6 | 13 Aug 2019 |
Advertentie