obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet en TV uitzending terugkijken blijven hangen
rivaho
Vanaf ongeveer 10 december lijkt het of de internet communicatie op sommige momenten stil ligt. Je merkt hier weinig van als je aan het surfen bent maar bij online spelletjes; Skype en Zoom is dit heel irritant. De internet verbinding valt echter niet uit.

Gisteravond (20-12) hadden we hetzelfde effect bij het terugkijken van een TV programma. Om de paar minuten bevroor het beeld gedurende zo'n 10 seconden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Gieter
Als je het weer waarneemt exacte tijdstippen noteren.
En het melden aan de Freedom helpdesk.
Dan kunnen ze zoeken wat er mis gaat.

Ik heb alleen een storing gemerkt op 18-12 16:16(logboek fritzbox)
Toen was de verbinding er helemaal even uit (10s)

Ook direct support gegevens genereren.
http://fritz.box/support.lua
Aan het eind van dit verslag staan vaak meer details als in het GUI logboek.

TIP: De fritzbox blijft stabiel als je eens in de 60 dagen de spanning er een minuut af haalt.
 
Dutch Viking
Je hebt toch geen last van het vlan4/vlan6 gebeuren? Mijn ervaring is, dat ook bij Freedom onderbrekingen en haperingen in het tv-signaal voorkomen als je die twee typen signalen over één switch laat lopen.
Ik heb ze uit elkaar gehaald, internet vanaf LAN-poort 2 (poort 1 = WAN) en tv vanaf LAN-poort 3. Nog geen enkele storing gemerkt, ook niet bij intensief internetten terwijl de tv aan is.
Overigens, dit was al zo bij XS4ALL, bij Freedom heb ik het geprobeerd over één switch te laten lopen - werkt niet.
Freedom per 1-12-2020
 
Gieter
Was dat een switch met of zonder IGMP snooping?
 
Dutch Viking
Dat zou ik moeten nakijken, de 'grote' switch is een TP 16 poorts, niet managed. De kleine ook TP, maar 5 poorts unmanaged. De grote doet alles behalve tv, de kleine de tv-signalen.
Freedom per 1-12-2020
 
rivaho
Allen,

Allereerst; ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad!

Bedankt voor het meedenken. Ik ben echter een wat oudere internet leek en zaken als vlan4/vlan6 en igmp snooping zeggen mij niets.

Ik zal de Freedom helpdesk eens bellen of ze mij willen helpen met dit probleem.
 
Dutch Viking
Beste rivaho, vlan4 en vlan6 hebben te maken met de wijze van coderen van het signaal. Traditioneel kun je die twee soorten signalen beter uit elkaar houden. Dat kan, door op LAN-poort 2 alleen puur internetsignalen te laten verwerken (bij mij zit daar een draad naar een switch, waarop de diverse apparatuur (niet video) is aangesloten.
Op LAN-poort 3 is ook een switch aangesloten, en daaraan zitten de video-apparaten gekoppeld.
Nu had ik gehoord dat bij Freedom deze signalen gemixt kunnen worden in één switch. Dat heb ik geprobeerd. Maar nee, dan krijg ik constant stotterend en haperend beeld.
Nadat ik het opnieuw als bovenvermeld had aangesloten, liep en loopt alles weer als een zonnetje
Vraag me niet waar vlan voor staat - ik ben geen echte kenner, ik weet alleen dat de een is bedoeld voor internetsignalen en de andere voor videosignalen. Maar als hier een kenner rondstruint die het beter weet, dan lees ik gaarne zijn uitleg.
Freedom per 1-12-2020
 
sciurius
Als ik het goed heb begrepen is VLAN een virtual LAN. Normaal gaan alle ethernet pakketjes alle kanten op maar door VLANs op te zetten kun je ervoor zorgen dat de tv pakketjes (vlan4) direct van de modemrouter naar de settopbox gaan en niet andere apparaten (bv. je PC, mobiel) op vlan6 lastig vallen.
Maar het is een optimalisatie. Zonder het uit elkaar houden van die signalen zou nog steeds alles moeten werken, zij het dat de throughput wat minder kan worden.
 
Dutch Viking
Beste Sciurius, inderdaad is dat het verhaal. Het zou moeten werken, maar ondanks GB-switches en een modem/router met GB-LAN, en glasvezel 100 mbit, en minimaal cat 5e ethernet kon ik het over één lijn laten lopen zowel bij XS4ALL als bij Freedom vergeten, en zo gauw ik de vlans uit elkaar haalde was alles 100% OK.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat meer mensen hier last van moeten hebben.
Freedom per 1-12-2020
 
sciurius
Ik zit nog bij XS4All. Ik heb een FRITZ 7583. Daarvan gaat LAN1 naar boven (via een decente cat5e kabel). Boven staat een managed switch (Netgear GS105E) waaraan de Arris 2952 hangt alsmede een RPi mediaspeler. Loopt als een trein.

TV kijken trekt nog geen 10Mbps.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en TV uitzending terugkijken blijven hangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet abonnement opslagruimte Algemeen : 5 21 aug 2020
Routed subnet als aanvullende internet dienst Freedom Glasvezel diensten : 3 13 jul 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 4 29 dec 2019
Blog XS4ALL over XS4ALL, KPN en Freedom Internet: alternatieve antwoorden Algemeen : 2 20 nov 2019
Programma's terugkijken Algemeen : 6 13 aug 2019
Advertentie