obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater
wil
Ik heb de 1750E vervangen door de 3000. Alle apparaten blijven maar verbinden met de Fritzbox 7583. Als ik naar bovenverdieping loop blijft de iPhone met de 7583 verbonden. Zelfs als ik naast de repeater sta en de wifi even verbreek en weer aan zet, is de verbinding weer met de 7583. Met de 1750E ging de iPhone wel meteen over naar de repeater op de bovenverdieping.
 
Gieter
En als je de stekkers er uit trekt voor een minuut van de fritzbox en 3000
Dan fritzbox inschakelen even wachten en dan de 3000 weer aan.
 
wil
Ik merk dat als ik naar boven loop naar de slaapkamer de 3000 de iphone pas overneemt. De 1750E deed dat al als ik de trap opliep. De 3000 staat op dezelfde plaats als de 1750e was. Als de 3000 de verbinding heeft, blijft hij deze ook houden zolang ik op de bovenverdieping ben. Het gaat trouwens over de 5 Ghz verbinding.
 
Gieter
De printer staat hier boven pal naast een 1750E
Maar soms hangt hij aan de andere die beneden aan de andere kant van het huis staat.
En niet alle firmware vertoont hetzelfde gedrag.
In principe hoeft er pas geschakeld te worden als de kwaliteit van de verbinding slecht dreigt te worden.
 
MH
Ik denk dat je geen Mesh-verbinding hebt. En dan blijft hij inderdaad net zo lang de bestaande verbinding gebruiken totdat hij echt te slecht wordt en dan schakelt hij pas om. Dat is het leuke van Mesh: dat hij het sterkste signaal pakt. Maar dat doet hij bij jou dus duidelijk niet.
 
wil
Ik heb wel een mesh verbinding. Ik heb de beta firmware 7.19 er op gezet en nu werkt de 3000 zoals het moet.

https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/
 
Gieter
Ik heb wel degelijk Mesh.
Maar soms pakt hij niet de sterkste.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Roger

wil schreef:

Ik heb wel een mesh verbinding. Ik heb de beta firmware 7.19 er op gezet en nu werkt de 3000 zoals het moet.

https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Dit is één van de irritante AVM-dingetjes: bestaande functies over twee apparaten heen werken soms niet meer als je één van beide van nieuwere firmware voorziet, maar het andere niet. Backward compatibility issues met andere merken kan ik nog wel begrijpen, maar binnen een merk zou dit niet mogen gebeuren.
FRITZ!Box 7590 (7.57) + FRITZ!WLAN 1750E (7.30)
 
Gondelier

wil schreef:

Ik heb de 1750E vervangen door de 3000. Alle apparaten blijven maar verbinden met de Fritzbox 7583. Als ik naar bovenverdieping loop blijft de iPhone met de 7583 verbonden. Zelfs als ik naast de repeater sta en de wifi even verbreek en weer aan zet, is de verbinding weer met de 7583. Met de 1750E ging de iPhone wel meteen over naar de repeater op de bovenverdieping.


Hier dito, ook ik ben van de fw 7.14 overgestapt naar de laatste fw 7.19 voor de repeater 3000.
Op de 3000 heb ik nog geen enkele verbinding waargenomen op de 2.4 GHz. wat ik ook doe, er staat wel dat de 2.4 GHz active is. Ook staat er in de FB bij systeem -> Mesh Repeater met zwakke Wi-Fi-verbinding: Repeater-3000.De ledjes op de 3000 zijn allemaal groen en de 3000 staat ca. 6 mater vanaf de FB 77590 met 3 gewone deuren ertussen.
Op de 5 GHz, welke werken op de kanalen 36 en 100, gebeurt ook helemaal niets. Ik heb er de hele nacht een iPad en een iPhone X naast gelegd, maar doet niets Wel aangekoppeld aan de FB.
Ik wacht nu op de fw 7.20 inde hoop dat het beter wordt.
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
wil
Na een paar dagen werkt de 3000 bij mij nog steeds perfect. Combinatie FB 7583 met firmware 7.15 en de 3000 met beta 7.19. De 3000 werkt zowel met de 2.4 als de 5 Ghz probleemloos.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 529 07 aug 2021
Glasvezel rechtsreeks op FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 9 16 jul 2021
Fritz telefoon codes Fritzbox : 2 29 apr 2021
Introductie: FRITZ!Box 5530 Fritzbox : 4 25 jan 2021
wifi probleem 7583 en repeater 3000 WiFi : 8 22 okt 2020
Advertentie